تبلیغات و بازاریابی در آفریقای جنوبی
نوشته شده توسط : worldmarketing

مشخصات مصرف کننده
جمعیت آفریقای جنوبی نسبتاً جوان است و میانگین سنی آن 4/27 سال است. در سال 2018 تعداد ساکنان 1.55 درصد افزایش یافته است. با این حال ، جمعیت به تدریج در حال پیر شدن است. حدود 46.6٪ از جمعیت زیر 25 سال سن دارند ، 45.3٪ افراد 25 تا 50 سال و 8.1٪ بالای 50 سال سن دارند. تعداد افراد در هر خانوار 3.3 و با روند نزولی است. زنان آفریقا جنوبی بیشتر از مردان (9/51٪) نسبت به مردان دارند. دولت آفریقای جنوبی تخمین می زند که 80.2٪ از جمعیت سیاه پوست ، 8/8٪ مستیزیو ، 8٪ سفید پوست و 2.5٪ آسیایی هستند. ساکنان در مناطق شهری 65/85 درصد هستند. استان های گاوتنگ و کووا زولو-ناتال به ترتیب 25.5 و 19.7 درصد از جمعیت را تشکیل می دهند و شهرهای بزرگ از نظر تراکم شهرهای ژوهانسبورگ ، کیپ تاون و دوربان هستند. به نظر می رسد سطح تحصیلات در این کشور توسط OECD از پایین ترین سطح جهان است. حدود 43٪ از 25-64 بزرگسال دارای تحصیلات دبیرستانی هستند و تنها 15٪ آنها فارغ التحصیل دانشگاه هستند. سطح تحصیلات در آفریقای جنوبی در پایین ترین سطح در کشورهای عضو OECD است. علاوه بر این ، سطح تحصیلات با توجه به خاستگاه قومی متفاوت است. در امتحانات ، دیپلم جمعیت سفیدپوست 72 درصد ، از جمعیت آسیا 62 درصد و جمعیت سیاه و متیس 53 درصد تخمین زده می شود. مشاغل اساسی 23.3٪ نیروی کار ، مشاغل فروش و خدمات 16.2٪ ، مشاغل صنایع دستی 12.3٪ ، کارگران اداری 10.5٪ ، تکنسین ها 8.9٪ ، مدیران 8.7٪ ، کارگران 8.3٪ ، کارگران 6.1٪ ، متخصصان 5.4٪ و کشاورزان را نمایندگی می کنند. 0.4٪
قدرت خرید
تولید ناخالص داخلی سرانه PPP در آفریقای جنوبی معادل 85395 رند ، معادل حدود 6160 دلار است. متوسط ​​دستمزد سرانه 238296 رند است و نسبت به سال گذشته 5٪ افزایش دارد. قدرت خرید برای بسیاری از ساکنان بسیار محدود است ، زیرا بیش از نیمی از جمعیت زیر خط فقر ملی زندگی می کنند و نرخ بیکاری بسیار زیاد است. با این حال ، قدرت خرید در سال 2018 در حال افزایش است و پیش بینی می شود که در سال 2019 نیز ادامه داشته باشد. در سال 2018 ، مصرف کمی افزایش یافت. نابرابری های اجتماعی و درآمدی در آفریقای جنوبی زیاد است و شاخص جینی 0.63 است (0 حداقل سطح نابرابری ، حداکثر 1). بانک جهانی تخمین می زند که این کشور جزو نابرابرترین ها در جهان است. به عنوان مثال ، به طور متوسط ​​، مردان 26.1٪ بیشتر از زنان درآمد کسب می کنند. علاوه بر این ، جمعیت سفیدپوست اندکی بیش از 10٪ از نیروی کار را نشان می دهد ، اما تقریباً 3 برابر میانگین حقوق جمعیت سیاهپوستان است که تقریباً سه چهارم از کل نیروی کار را تشکیل می دهد.

رفتار مصرف کننده
به دلیل افزایش حداقل دستمزدها و افزایش قیمت ها ، مصرف کنندگان گاهی اوقات بودجه سختی دارند. مصرف آنچنان گسترده نیست که در کشورهای غربی وجود داشته باشد و آفریقای جنوبی نیز تمایل به تماشای منابع مالی و مهار هزینه های آنها دارد. درک نسبت قیمت به کیفیت به طور کلی عامل اصلی خرید برای مصرف کننده آفریقای جنوبی است. برای افزایش پس انداز خود ، بعضی از خریدها گاه به عقب رانده می شوند ، قیمت ها مقایسه می شوند و مصرف کنندگان آماده انجام کار بهتر می شوند. به عنوان مثال ، وعده های غذایی خانگی جایگزین وعده های غذایی در رستوران ها می شوند و طبق یک مطالعه EM ، 72 درصد از مصرف کنندگان از سایت های مقایسه برای یافتن کمترین قیمت استفاده می کنند. خریدها بطور فزاینده در تخفیف کنندگان یا استفاده از کانالهای مختلف انجام می شود. خرده فروشان مدرن دیگر به معامله گران کوچک و معامله گران غیررسمی ترجیح داده نمی شوند. سطح اطمینان مصرف کننده کم است. نفوذ اینترنت در سالهای اخیر رو به افزایش بوده است و این نشان دهنده تکامل فروش آنلاین است. مطالعه EM که قبلاً به آن اشاره شد همچنین نشان داد که پایین آمدن قیمت ها و تحویل های رایگان ، مصرف کنندگان را ترغیب به خرید از طریق اینترنت می کند. مصرف کنندگان تمایل دارند که از شرکت های ملی به خصوص در بخش مد طرفداری کنند. با این حال ، آنها نسبتاً برای شرکتهای بین المللی بویژه شرکتهای غربی باز هستند.

مصرف کنندگان گرایش به وفاداری به مارک ها دارند ، تنها درصورتی که قیمتی که توسط شرکت در نظر گرفته شده مناسب باشد. حدود سه چهارم آفریقای جنوبی عادتهای تجاری مورد علاقه خود را تغییر داده است تا به محصولات قابل دسترسی تر دسترسی پیدا کنند. مصرف کنندگان به طور فزاینده ای در شبکه های اجتماعی فعال هستند (10٪ نسبت به سال 2017). طبق گفته Euromonitor ، خرید آنلاین اغلب تحت تأثیر انتشار در رسانه های اجتماعی توسط یک شرکت یا یک مارک قرار می گیرد. حفاظت از داده ها اغلب موضوعی است که مورد توجه مصرف کنندگان قرار می گیرد. همچنین ، 70٪ از آفریقای جنوبی نگران این هستند که در حالی که بسیاری از حملات سایبری می ترسند ، قادر به محافظت از اطلاعات شخصی و مالی خود نخواهند بود.

اخیراً برخی از روندها در آفریقای جنوبی بوجود آمده است که مصرف کنندگان مایل به کاهش هزینه های خود هستند. اول ، پیله در حال توسعه است ، سرگرمی به طور فزاینده ای در خانه است تا مراکز خرید ، کلوپ ها و مراکز دیگر. این همچنین نتیجه افزایش ترسها برای امنیت شخصی است. تجربه های ارزان قیمت مانند رفتن به ساحل به طور فزاینده ای به کالاهای مادی ترجیح می دهند ، همانطور که به موسیقی گوش می دهید و یا از تماشای رویدادهای ورزشی در تلویزیون دیدن می کنید. اتخاذ شیوه مصرف مسئولیت پذیرتر در دست تهیه است. در واقع ، شفافیت و اصالت دو عاملی هستند که می توانند مصرف کننده را به سمت خرید سوق دهند. جمعیت جوان بیش از سایر مردم نگران مسائل اقتصادی شهروندی و حفظ سیاره هستند. بازار دست دوم در این کشور رو به رشد است و تخمین زده می شود 15٪ از جمعیت آفریقای جنوبی کالاهای آنلاین استفاده شده (اقلام مد ، تلفن ، دی وی دی ، سی دی ، کتاب و الکترونیک) را به فروش می رسانند و این رقم در حال افزایش است. سکوهای همکاری مانند Airbnb و Uber در کشور گسترش می یابد.

تبلیغات و بازاریابی در آفریقای جنوبی





:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: